Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh pohonu prototypu pro Shell Eco-marathon
Skácelík, Radek ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešeno pohonné ústrojí soutěžního vozu. V úvodu jsou shrnuta pravidla soutěže. Dále jsou řešeny jízdní odpory a varianty pohonného ústrojí vozidla, jehož hlavním cílem je dosáhnout nízké spotřeby. Řešení je zaměřeno na koncept řazení rychlostí v planetovém náboji v kombinaci s užitím synchronního řemenového převodu. V konstrukci je k pohonu použit motor Honda GX25 s odstředivou spojkou a rozměr hnaného kola je 20". Řešení je znázorněno ve výkresu sestavení.
Autonomní trakční vozidlo typu AGV
Brauner, Jiří ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem autonomního trakčního vozidla typu AGV, sloužícího k zajištění materiálového toku. První část práce obsahuje rešerši autonomních vozíků s uvedením obdobných konceptů vyskytujících se na trhu. Druhá část obsahuje samotný návrh prototypu vozíku, což je výběr komponent, a to naváděcích a bezpečnostních, a návrh trakčního pohonu a trakčního akumulátoru. Na závěr je proveden návrh rámu se silovým výpočtem vybraného uzlu.
Methods of reducing the consumption of modern vehicles
Kubeš, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This thesis summarizes the basic knowledge of thermodynamics of internal combustion engines. Emphasis was put on engine efficiency and engine cycles, described by theoretical and indicator diagrams. It also introduces classification of engine efficiencies, and their respective definitions. The next section focuses on some systems used in modern vehicles, that improves engine efficiency and reduces fuel consumption. Moreover it includes conceptual solutions, that are in preparation for mass production. The last part of this thesis concentrates on economical driving techniques, and reduction of driving resistance. In conclusion, the thesis shows the direction of next development of automobiles.
Koncepční návrh dvoutoké převodovky
Kliš, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvoutoké převodovky a následnou kontrolou vybraných navržených částí této převodovky. První část práce je věnována teorii řadicích ústrojí v automobilech a následnému rozboru již dostupných dvoutokých převodovek. Dále se práce zaměřuje již na samotný koncepční návrh, který vychází ze zvoleného vozidla, na kterém bude převodovka umístěna a jeho jízdních odporech. Na základě těchto výchozích hodnot je zvoleno odstupňování převodovky, které má vliv na jízdní dynamiku vozidla. S ohledem na zástavbový prostor je pak navrženo koncepční uspořádání převodovky. Dále se práce zabývá základním konstrukčním návrhem a výpočty jednotlivých funkčních částí převodového ústrojí. Poslední část práce je věnována kontrole vybraných konstrukčních uzlů pomocí metody konečných prvků provedených v softwaru Ansys Workbench. Celá práce tak popisuje jednotlivé kroky pro návrh základní koncepce dvoutoké převodovky a konstrukci jejich základních komponent.
Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru
Adamec, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává téma měření výkonu a krouticího momentu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. Cílem práce bylo na základě provedené rešerše poukázat na výhody a nevýhody jednotlivých typů dynamometrů, zpracovat přehled norem pro měření výkonu na válcovém dynamometru, vliv atmosférických podmínek, odporů a skluzů. Práce také popisuje, vývoj, různá konstrukční řešení válcového dynamometru, vlivu velikosti válců na valivý odpor a deformaci pneumatiky, vhodné dynamometry pro válcovou zkušebnu, vybavení zkušebny, zatěžovací módy a rozdíly mezi statickou a dynamickou zkouškou. Závěrem je provedena predikce budoucího vývoje těchto zařízení s ohledem na dokonalejší podvozkové systémy vozidel a vývoj elektromobilů.
Koeficient valivého odporu pneumatik
Hasala, Matěj ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na koeficient valivého odporu pneumatik jak z pohledu faktorů, které tento koeficient ovlivňují, tak z pohledu experimentálních metod pro jeho stanovení. V první části práce jsou detailně rozebrány klíčové faktory ovlivňující koeficient valivého odporu. Následuje popis metod používaných k měření valivého odporu v laboratorních a reálných podmínkách. Práce pokračuje přehledem typických hodnot koeficientu valivého odporu pneumatik různých kategorií, které byly ještě rozděleny do podkategorií a vzájemně porovnávány. Poslední část práce se věnuje principiálnímu návrhu měřicího zařízení pro měření valivého odporu. Návrh zohledňuje cenové náklady a možnost získání osvědčení o technické způsobilosti k provozu vozidla na pozemních komunikacích. V návrhu měřicího zařízení byly vybrány konkrétní měřící přístroje a komponenty potřebné pro homologační proces a byla vytvořena cenová kalkulace známých dílů.
Autonomní trakční vozidlo typu AGV
Brauner, Jiří ; Urbánek, Michal (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem autonomního trakčního vozidla typu AGV, sloužícího k zajištění materiálového toku. První část práce obsahuje rešerši autonomních vozíků s uvedením obdobných konceptů vyskytujících se na trhu. Druhá část obsahuje samotný návrh prototypu vozíku, což je výběr komponent, a to naváděcích a bezpečnostních, a návrh trakčního pohonu a trakčního akumulátoru. Na závěr je proveden návrh rámu se silovým výpočtem vybraného uzlu.
Koncepční návrh dvoutoké převodovky
Kliš, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvoutoké převodovky a následnou kontrolou vybraných navržených částí této převodovky. První část práce je věnována teorii řadicích ústrojí v automobilech a následnému rozboru již dostupných dvoutokých převodovek. Dále se práce zaměřuje již na samotný koncepční návrh, který vychází ze zvoleného vozidla, na kterém bude převodovka umístěna a jeho jízdních odporech. Na základě těchto výchozích hodnot je zvoleno odstupňování převodovky, které má vliv na jízdní dynamiku vozidla. S ohledem na zástavbový prostor je pak navrženo koncepční uspořádání převodovky. Dále se práce zabývá základním konstrukčním návrhem a výpočty jednotlivých funkčních částí převodového ústrojí. Poslední část práce je věnována kontrole vybraných konstrukčních uzlů pomocí metody konečných prvků provedených v softwaru Ansys Workbench. Celá práce tak popisuje jednotlivé kroky pro návrh základní koncepce dvoutoké převodovky a konstrukci jejich základních komponent.
Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru
Adamec, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává téma měření výkonu a krouticího momentu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. Cílem práce bylo na základě provedené rešerše poukázat na výhody a nevýhody jednotlivých typů dynamometrů, zpracovat přehled norem pro měření výkonu na válcovém dynamometru, vliv atmosférických podmínek, odporů a skluzů. Práce také popisuje, vývoj, různá konstrukční řešení válcového dynamometru, vlivu velikosti válců na valivý odpor a deformaci pneumatiky, vhodné dynamometry pro válcovou zkušebnu, vybavení zkušebny, zatěžovací módy a rozdíly mezi statickou a dynamickou zkouškou. Závěrem je provedena predikce budoucího vývoje těchto zařízení s ohledem na dokonalejší podvozkové systémy vozidel a vývoj elektromobilů.
Návrh pohonu prototypu pro Shell Eco-marathon
Skácelík, Radek ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešeno pohonné ústrojí soutěžního vozu. V úvodu jsou shrnuta pravidla soutěže. Dále jsou řešeny jízdní odpory a varianty pohonného ústrojí vozidla, jehož hlavním cílem je dosáhnout nízké spotřeby. Řešení je zaměřeno na koncept řazení rychlostí v planetovém náboji v kombinaci s užitím synchronního řemenového převodu. V konstrukci je k pohonu použit motor Honda GX25 s odstředivou spojkou a rozměr hnaného kola je 20". Řešení je znázorněno ve výkresu sestavení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.